JE TOHO SPOUSTA, ČÍM VÁS MŮŽE DPF PŘEKVAPIT

Co je to filtr pevných částic

V každém moderním, od roku 2005 vyráběném dieselovém automobilu, je výrobcem instalován filtr pevných částic (DPF nebo také FAP). Ten je umístěn ve výfukovém systému a podobně jako katalyzátor, slouží k filtrací výfukových plynů. DPF zachytává pevné nečistoty, jako jsou saze, drobné jedovaté, karcinogenní částice a další látky znečišťující ovzduší.

Je dobré mít v autě filtr pevných částic instalován, protože s ním splňujete všechny emisní třídy a dostanete se i do nízkoemisních zón bez omezení.

Pojmy a důležité informace:

  • DPF: Označení filtru pevných částic v angličtině (diesel particulate filter).
  • FAP: Označení filtru pevných částic ve francouzštině (filtre a particules)
  • PM: Pevné částice, saze (particulate matter) obsažené ve spalinách (uhlovodíky, sulfidy, atd).
  • SmartClean®: Jedinečná metoda renovace DPF / FAP. Vykazuje nejvyšší účinnost všech známých a běžně užívaných postupů renovace.
  • Pasivní regenerace: Probíhá při dlouhodobější jízdě a stálé rychlosti (např. jízda po dálnici)
    a teplotě výfukových plynů cca 400 °C.
  • Aktivní regenerace: Vyvolána každých ujetých cca 500 km, pokud nedošlo předtím k pasivní regeneraci. Uměle se navýší teplota výfukových plynů (kolem 600 °C)
    a usazené nečistoty filtru vyhoří.
  • Aditiva: Přídavná látka podporující hoření, některé typy DPF je vyžadují.
  • Nízkoemisní zóny: Oblasti, kam se s autem bez DPF a tedy nízkých emisních tříd nedostanete. Platí se vysoké poplatky.
  • Průměrná cena nového filtru: 50 000 Kč (dle výrobce)
  • Průměrná cena regenerace: využijte nyní akční cenu 4990 Kč
  • Životnost filtru: Dle modelu a typu průměrně 100 000 – 120 000 km

O problémech s filtrem DPF a jejich řešení.

Klientská zóna